maanantai 21. marraskuuta 2011

Huonepostaus 2011

Viimeinkin sitä huonepostausta, jota oon lupaillu jo iät ja ajat ihan kyllästymiseenkin asti! Tosin ei sitä vanhaa huonetta oli kehannu ees esitellä...

Jos en ihan väärin muista, niin tää uus huone on kohta reilu puol vuotta vanha, remontti saatiin valmiiks siinä huhtikuun puolella - luultavasti ja jollen muista ihan päin mäntyä. Värisävyinä halusin pitää valkosta, mustaa ja harmaan eri sävyjä, joihin voi sitten halutessaan lisätä jotain tehosteväriä mukaan. Tällä hetkellä väripilkkuja löytyy sähkönsinisenä, vihreänä ja punaisena. Jokaisella on oma alueensa huoneessa, jottei tule övereitä sitten niitten suhteen :)
Tässä on yleisnäkymä huoneen molemmista päistä, ensimmäinen ovelta ja toinen sängyn luota. Musta tuntuu, että nämä on antaa paljon isomman kuvan mun huoneesta kuin mitä se oikeasti on. Niijoo, ja meillä on puulämmitteinen kämppä, siksi puukoppa on ihanasti tuossa peilin alla. Ja mitä sitten tuohon ovesta ulos astuttaessa tulevaan ihanan vaaleanviolettiin seinään tulee, siellä päin - ovesta oikealle - on meitin vaatehuone. Tästä mun huoneesta & eteisen maalauksesta jäi sen verran maalia yli, että ajattelin jossain vaiheessa maalata senkin samalla harmaalla kuin tämä huone on.

Tykkään muuten mun huoneesta nyt kun se on saatu rempattua, mutta tää lattia mua raivostuttaa. Tässä on tällänen ärsyttävä matto, jonka alla on vaan jotain ihme levyä. En tykkää ollenkaan, on niin ruman värinen ja saumat irvistää kaikkialta, muff...  Mutta joo, kun siihen ei kiinnitä liiaksi huomiota niin tykkään :)
Siinäpä meitin kattolamppu. Tässä näkyy itse asiassa sen väri oikein hyvin - se on tuollainen metallin ja sensensensen mitä aina halutaan kodinkoneisiin (onko se kromattu?) värinen lamppu, jossa on valkoiset lamput. Toimii hyvin valokuvatessa ulkosen salaman sijasta apuvalona kun noita päitä voi käännellä vähäsen mihin sattuu :D Jos en muista ihan ketulleen, niin tämä on noin reilu vuosi sitten ostettu Prismasta. Vai oliko se Kodin Ykkösestä? Kuitenkin.
Yöpöydän aarteet löytyy siitä. Oikeesti lamppu ja kello on sävy sävyyn, mutta kuva vääristää näköjään värejä hiukan. Ja tietenkin mun Unikirja - ilman sitä kellon alla on mahdoton saada unta. Seuraavissa kuvissa on mun sotkuista työpöytää, konetta, lehtitelinettä, tuolia ja verhoja.
Lippuja multa löytyy kolme - Viro, Saksa ja Ahvenanmaa. (Nyt on muuten harvinaisen huono kuva... En ala kuitenkaan ottaan uudestaan, saa luvan kelvata :D) Pyrin aina siihen, että ulkomailla käydessä ostan sen maan lipun, jossa / joissa on käyty. Viimesin on tuo Saksan lippu, joka on tältä kesältä. Tykkään kuitenkin Viron lipun väreistä enemmän, joten se saa olla etualalla :) Onhan siellä tullu eniten käytyäkin :)

On muuten aika vit...hmh, SYVÄLTÄ, että en ole ostanu Latviasta lippua! Tajusin sen itse asiassa vasta nytten tätä postausta kirjoittaessa, kun rupesin muisteleen että ollaan kyllä käyty useemmassakin maassa... Jännää, täytyy tehä uus visiitti sinne ja hommata sellanen! :D

Seuraavissa kuvissa on mun huivi-, laukku ja sälää-nurkkaus, sekä Fjällrävenin reppu, taulu ja mun leffakokoelma.
Oon aikamoinen leffafriikki. Tykkään melkeen kaikenlaisista leffoista, mutta kauhu ei mee sitten ollenkaan. Mun leffalaari onkin täynnä komediaa, toimintaa, romantiikkaa, romanttisia komedioita ja kaippa sieltä löytyy pari draamaa & lastenleffaakin. Harvinaisen tärähtäneitä & epäselviä kuvia nää kaks viimesintä... Well, moving on --->
Nämä onkin sitten jo viimeset. Eli tässä on mun sänkyä, seinäkelloa & kaks vinossa olevaa pikkutaulua. En tajua miten saisin ne pysymään suorassa - oon koittanu laittaa teippiä eikä ne pysy, oon koittanu siirtää niitä niinkun siinä koukussaan ja laittaa sinitarraa eikä auta.. Oon neuvoton!

Tää on muuten yks niistä harvoista kerroista kun mulla on sänky pedattu sekä huone suht. siistissä kunnossa. Normaalisti tää on kuin kaatopaikka - pöytä täynnä leffoja, lattia täynnä laukkuja ja lehtiä XD

Jos teille heräsi jotakin kysymyksiä tai vastaavaa, laittakaa ihmeessä niitä tulemaan! Miten muuten teidän huoneet - tykkäättekö, vihaatteko, haluisitteko remontoida? :) (Tein uuden tunnisteen - "Sisustaminen" - jonka alta löytyy tulevaisuudessa sisutamiseen liittyviä juttuja.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikenlainen palaute on tervetullutta (pysytään silti asiallisellal pohjalla) ja vaikka kommentoisitkin vanhaan postaukseen, luen ja vastaan siihenkin!

Kiitos kommentistasi! :)

In English or in Finnish, please :)